سبد خریــــــــــــــــد
ردیف عکس محصول                   نام کالا                   کد کالا قیمت تعداد کل قیمت حذف
1هدایت سنج رومیزی پیشرفته - HI6321306004263310110
بستن




1. گاز طبیعی سوختی با احتراق بهینه، پاكیزه و تمیز است كه سبب افزایش عمر موتور و كاهش تعمیرات آن می گردد. تعویض شمع در موتورهای بنزینی تا 32000 كیلومتر و در گاز سوز تا 120000 كیلومتر دوام دارد.

2. این سوخت قابل انتقال ومكش از مخزن اتومبیل نمی باشد و احتمال سرقت سوخت كاهش می یابد. كما اینكه در صورت بالارفتن قیمت سوخت معضل سرقت سوخت نیز اضافه می گردد.

3. زمان سوخت گیری سریع بین 5 تا 6 دقیقه و آهسته آن 5 تا 8 ساعت زمان می برد.
4. در صورت احتراق گاز طبیعی (CNG) ،گاز منو اكسید كربن در حدود 70درصد و مواد آلاینده گازی غیر متانی 89 درصد و اكسیدنیتروژن 87 درصد كمتر است.

5. از نظر ایمنی،گاز طبیعی ایمن تر است.زیرا گاز طبیعی برخلاف بنزین در زمان وقوع حوادث و تصادفات در هوا نشر وپراكنده می گردد. اما حوضچه های بنزین بر روی زمین ایجاد خطر آتش سوزی می كنند. از طرفی كپسولهای ذخیره گاز مورد استفاده بسیارمستحكمتر از تانكهای سوخت بنزینی می باشند.


طراحی این كپسولها منوط به اجرای شدیدترین آزمونهای ایمنی نظیر حرارت وفشارهای بسیار زیاد،تیر اندازی وبرخوردهای شدید است.

CNG درمقایسه با بنزین چقدر انرژی آزاد می كند؟

میزان انرژی گاز طبیعی در حدود 47 مگاژول بر كیلوگرم و یا 40مگاژول بر متر مكعب است.كه این مقایسه برای بنزین 60مگاژول بر كیلوگرم یا 46 مگاژول بر متر مكعب است.به عبارتی یك كیلوگرم گاز معادل 33/1 لیتر بنزین یا 22/1 لیتر گازوئیل است. رانندگی در ارتفاعات بلند: در ارتفاعات، هوا رقیق تر شده وموتور با تركیب سوخت غنی تری(نسبت بیشتری از سوخت به هوا) كار می كند.

از رو قدرت موتور به دلیل كاهش تنفس موتور و تأمین اكسیژن كمتر ونیز جریان غنی تر وشدیدتر سوخت افت می كند. دراین حالت، چون موتور گاز سوز بعلت اینكه گاز در حدود 12 درصد حجم ورودی را تشكیل داده وبا كاهش چگالی هوا براثر رقیق تر شدن آن ، حجم سوخت نیز پایین می آید و توان موتور نیز 12 تا14 درصد افت می كند. لذا در صورت دوگانه سوز بودن وسیله نقلیه بهتر است در ارتفاعات از سوخت بنزین استفاده گردد.

عوامل مؤثر بر بازده سوخت CNG:

مقادیر ارزش حرارتی خالص بنزین،گازوئیل ،LPG و CNG به ترتیب 44،45 ، 43،46 است. بنابراین تفاوت زیادی وجود ندارد و لیكن مقادیر ارزش حرارتی نیز به میزان زیادی بستگی به تركیب سوخت دارد مخصوص برای LPG و CNG.

راندمان موتور، تابعی از عوامل موتور است كه مهمترین آن ضریب تراكم موتور است. سوخت دیزل (گازوئیل) در یك موتور احتراقی تراكمی دارای ضریب تراكم 14 به 1 است. ودارای بالاترین راندمان 40 درصد به عنوان حد بالائی بازده است.

بالاترین بازده بعدی برای سوخت CNG است كه با ضریب تراكم 12 به 1 دارای راندمان حدود 35 درصد است .

موتورهای بنزینی وسوخت LPG دارای ضریب تراكم بیشینه 9 به 1 دارای راندمانی در حدود 30 درصد هستند . مقادیر راندمان های مذكور حدود بالائی آنها بوده در بار كامل می باشند.

در بسیاری از كشورها CNG دارای بهترین ارزش و آنگاه گازوئیل و بعد LNG و در نهایت بنزین است. چنانچه یك موتور بنزینی به سوخت CNG تبدیل شده باشد به بالاترین بازده فوق الذكر دست نخواهد یافت. زیرا ضریب تراكم در سطح مورد نیاز برای سوخت بنزین ثابت باقی می ماند.

بنابراین دستیابی به بالاترین راندمان فقط درخودروهای OEM (خودروهای با موتورهای اصلی سوخت CNG) امكان پذیر است.

مسائل ایمنی در خصوص سوخت های گازی

عموماً خطر آتش سوزی در شرایط عادی كاركرد در واقع بسیار كم است. گاز CNG از هواسبكتر است و در فضا پراكنده می شود. بخار LPG از هوا سنگین تر است و به تشكیل حوضچه در نزدیكی زمین تمایل دارد.

عملكرد و كارائی وسائل نقلیه دو گانه سوز بنزین و گاز طبیعی چگونه است ؟

بر حسب قدرت وسائل نقلیه دوگانه سوز( CNG ) در حدود 10 تا 12 درصد قدرت خود را بعلت اینكه گاز طبیعی جای اكسیژن در محفظه احتراق موتور را می گیرد ،از دست می دهند.

آیا یك موتور گازسوز داغ تر از یك موتور بنزینی است ؟

موتورهای گاز سوز كه از عملكرد بنزینی تبدیل به موتورگاز سوز شده اند دارای اگزوزهائی با درجه حرارت بیشتر می باشند. (موتور آنها داغ تر از موتورهای یگانه سوز بنزینی است) .

دلایل :

در موتورهای بنزینی ، تأخیر بنزین تأثیر خنك كننده ای در سیستم مكش سوخت و سیلندرها دارد. این امر در مورد گاز اتفاق نمی افتد. از طرفی یك مخلوط گازی تمایل به احتراق آهسته تری نسبت به بنزین دارد وممكن است به هنگام عبور و خروج از سوپاپها باز هم در حال سوختن باشد.

علل كوبش موتور :

دلایل :

نخستین علت كاركرد موتور در شرایط جوی با درجه حرارت بالا می باشد. علل دیگر عبارتند از : زمان بندی نادرست احتراق، تغییرات آنالیز وتركیب شیمیائی گاز ، لذا در خودروهای گاز سوز كه گاز طبیعی با درصد بالای متان مقاومت بسیار خوبی در مقابل كوبش موتور دارد.

دانشنامه مرجع مهندسی ایران

گرد آورنده : irsanat.com :( محمدرضایی )
تاریخ ارسال :  1393/8/29     
تعداد مشاهده :4190
ثبت نظرات شما کاربران محترم باعث بهبود مطالب سایت خواهد شد
نام و نام خانوادگی : الزامی
تلفن/ایمیل :
نظر شما : الزامی
کد امنیتی :

الزامی


دیگر مطالب مرتبط با موضوع : مکانیک خودرو


جهت دیدن مطالب بیشتر کلیک کنید             
آخرین مقالات ارسالی
مطالب تصادفی


دستگاه تی دی اس متر(TDS)

دستگاه پی اچ متر دیجیتال

هدایت سنج آب,EC متر

فتومتر پرتابل دیجیتال

دماسنج دیجیتال

مولتی متر دیجیتال

ph متر خاک

ph متر، ph سنج

Tds متر

آمونياك سنج

سنسور ph سنج ، پراپ ph سنج

EC متر ، EC سنج

ph سنج هانا ، تستر ph هانا

رفرکتومتر ، قند سنج

EC/TDS متر ، هدایت تی دی اس سنج

EC/TDS/PH متر ، تستر های مولتی پارامتر آب

ترازو آزمایشگاهی

اکسیژن متر آنلاین

پی اچ ph سنج آنلابن

هدایت و تی دی اس سنج آنلاین ،EC/TDS تابلویی انلاین

اکسیژن سنج DO متر آنلاین تابلویی

محصولات شرکت آدوا ADWA -ADWA

تجهیزات کنترل و اندازه گیری آنلاین

کلر سنج

فروش فوق العاده تجهیزات آنلاین تابولویی

محصولات شرکت ای زد تایوان AZ

فلکسی تستر، کلر، کلراید، سختی، سختی کلسیم، مس، روی،سیلیسم



فروشگاه ایران صنعت ،بررسی انتخاب و خرید آنلاین

فروشگاه ایران صنعت در سال 1388 تاسیس گردید، که مفتخر است ، با عرضه محصولات ابزاردقیق ، برق الکترونیک ، ابزارآلات و تجهیزات صنعتی در سراسر کشور با بهترین کیفیت و قیمت رقابتی در خدمت هموطنان گرامی باشد .
ENAMAD logo-samandehi

آدرس : کرج چهار راه کارخانه قند به سمت میدان هفت تیر خیابان پناهی کوچه پناهی 1 پلاک 61 ساختمان اهورا واحد یک
شماره تلفن : 02691300551
شماره همراه : 09106978820 واتساپ ، تلگرام ، ایتا ، روبیکا ، ای گپ روی این شماره می باشد
شماره نمابر : 30008666850361
افراد آنلاین: 68
تاریخ :1403/2/29
پرداخت آنلاین شبکه اجتماعی یوتیوب اینستاگرام شبکه اجتماعی فیس بوک

تمامي كالاها و خدمات اين سایت، داراي مجوزهاي لازم از مراجع مربوطه میاشند و فعاليتهاي اين سايت تابع قوانين و مقررات جمهوري اسلامي ايران است
تمامی حقوق مادی و معنوی این وبسایت متعلق به ایران صنعت میباشد.